sunnuntai 19. kesäkuuta 2011

#7 - Todella kulunut paistinpannu


Tämä Tefalin laatupannu on ensimmäinen ikioma paistinpannuni. Isäni osti sen minulle aikanaan, kun muutin pois kotoa opiskelija-asuntooni. Pannu oli silloin todella hieno ja kallis, ainakin minun näkökulmastani. Isäkin vannotti vaalimaan pannua, jotta ei mene kallis satsaus hukkaan. Niinpä olen käyttänyt pannua aktiivisesti aina tähän päivään saakka. Niin ja siitä kotoamuutostakin on aikaa jo (herranenaikakunaikarientää) 7 vuotta. No on meillä käytössä kolme muutakin paistinpannua, joten ehkä tämän voisi jo tässä vaiheessa hävittää, ennenkuin saadaan siitä syöpää tai jotain muuta inhottavaa seuralaista.

Olen kyllä jo parin vuoden ajan ajatellut pannun pois heittämistä, mutta joku sen on sitten aina vaan saanut jäämään kaappiin. Viimeksi esimerkiksi suunnittelin, kuinka voisin käyttää sitä jouluna piparkakkutaloa tehdessäni sokerin sulattamiseen, koska siinä hommassa helposti menee pannu pilalle - mutta tämähän on jo valmiiksi pilalla! Niin mutta milloin olen muka viimeksi tehnyt piparkakkutalon jouluna? Ja meillä on tosiaan ne kolme muutakin pannua, jotka nekään tuskin ovat ikuisia.

Jos joku vielä keksii tälle jotain käyttöä, niin saa sen kyllä. Kommenttia taas vaan tulemaan. Saa myös vinkata, miten tällainen kuuluu hävittää! Ongelmajätteeseen? Kaatopaikalle? Mä en tunnetusti ikinä heitä mitään pois, niin ei voi tietää! :P

2 kommenttia:

  1. Oman asuntoni roskiskatoksen rautajätelootasta yleensä löytyy vastaavan näköisiä kuluneita pannuja ja taisipa joku opettaja aikoinaan köksän tunnilla mainita, että vanhat pannut voi heittää rautajätteiden sekaan. Eli rautajäteastiaan voit heittää tämän pannu hyvillä mielen. :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkistä. Jos tätä ei kukaan hae pois, niin lentää sit roskiin. :)

    VastaaPoista